tisdag 22 mars 2011

sen sist

jag vet inte riktigt varför jag trodde att jag skulle tycka om sill här i italien när jag inte tycker om sill hemma. ok. mammas hemmagjorda är skitgod men asså... abba's senapssill? vad tänkte jag på?

idag skrattade jag så att jag bokstavligt talat grät i skolan. jag SNYFTADE. guud. vi pratade om vad "rövslickare" (nån som smörar, alltså) heter på italienska, vilket vår lärare lite smått motvilligt informerade om oss. sedan började mina klasskompisar, utan att jag riktigt hängde med, prata om själva rövhålet (fråga mej inte varför) varpå jag efter att jag hajat vad de snackar om utbrister på engelska "too far, too far!!". när jag sedan kommer ihåg att det är strikt förbjudet att snacka engelska i klassrummet vänder jag mej till min lärare och säger orden för "too" och "far" på italienska. bara det att min lärare uppfattade att jag sade "troppo lungo" angående ett rövhål. därefter ser hon så chockad ut och brister ut i ett sånt gapskratt (det finns få saker som får mej att skratta så mycket som just skratt) att jag alltså börjar skratta så att det till slut sprutar tårar. och det hela blev inte bättre av att Bill sedan försökte få en förklaring på varför det på italienska heter "sheep-style" istället för "doggy-style". herregud. jag börjar fortfarande skratta när jag ser min lärare framför mej.

4 kommentarer:

  1. Jag vill också ha CSN-semester! Snyft!

    SvaraRadera
  2. Men din lön är ju inte direkt att gråta över...

    SvaraRadera
  3. Lön? vi får en typ av poletter som vi kan byta mot olika sorts godis i en varuautomat på plan 5.

    SvaraRadera
  4. DET OCKSÅ?! Herreguuuud jag ska bli jurist.

    SvaraRadera