lördag 26 februari 2011

dimmi!

det är svårt att beskriva kylan i mitt rum på morgnarna. det är svårt för att det räcker inte på långa vägar att bara berätta att det är iskallt (jag är helt säker på att det är högst 15 grader här inne) - det är iskallt och dessutom har man ju lägre temp i kroppen och allt det där tidigt på morgonen. men inte nog med det, så avskyr jag, innerligt, att stiga upp tidigt på morgnarna. alltså vi talar djup depression i säkert 10 minuter efter att jag ställt mej upp. och då har jag inte ens tagit med kylan i beräkningen än. därför att, inte nog med att jag är så jävla arg på livet precis när jag måste gå upp, det är också så kallt att jag bokstavligt talat får ont i själen. alltså. det gör fysiskt ont. när jag råkar ha armen utanför täcket så skulle jag lika gärna kunna sticka ner den i snö. tänk kylan man känner när man fryser inomhus och sedan måste gå ut i minusgrader. men inomhus. utan kläder på sej. och så är du tvungen att ta på dej kläder som är lika kalla som den här luften. för din kropp är ju trots allt lite varmare än 15 grader. det är tortyr. faktiskt så jobbigt att jag nu sedan igår sagt till mej själv att detta är omänskligt och att jag därför tänker skita i att mitt portabla element är svindyrt och faktiskt ha på det i ca. 30 minuter på morgnarna så att jag iallafall kan få sätta på mej varma kläder. känns som ett bra beslut.

i övrigt går det fortfarande bra här. jag tror att jag på äldre dar (HEHE) börjat få lite PMS. jävligt otrevligt. men italienskan fortsätter att gå framåt. nu känner jag mej mer bekväm med att prata. inte helt, såklart, speciellt inte när det är typ 5-6 italienare som stirrar på en när man stammar sej fram. så det försöker jag undvika. än så länge. hejhej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar