söndag 27 februari 2011

organisation är nog min grej

jag gillar att organisera grejer. veta vad som komma skall och exakt hur det ska gå till. jag gillar inte att inte ha framtiden klar för mej. jag börjar t.ex redan nu, i slutet på februari (eller, början av mars kan man ju i princip säga), fundera över vad jag ska göra till hösten, och då jag inte tror att jag kommer in på det programmet jag vill i linköping så börjar jag redan planera för att jobba i ett år tills jag kanske kommer in. alltså serri. vad är det för fel på mej? är jag också manisk ibland eller? fast. det är ju produktivt liksom. jag gööör ju nånting. eller?

hur som. programmet jag vill läsa i linköping är samma som hannih har varit borta i 3 år och läst. lite ironiskt för jag har beklagat mej över att hon varit borta så länge. allafall. det är personal och arbetsvetenskap. HR alltså. tror det passar mej utmärkt. man får ju... organisera. om man vill. okej, nu känner jag mej lite galen, men äh. 

4 kommentarer:

  1. Jag har jobbat med HR i cirka hundra år. Finns mycket att säga om detta.Tar detta helst över privat mail.
    Din planeringsönskan är ju ganska sund eller ska man sitta och vänta på att saker ska hända. Då händer kanske inte det man egentligen vill.
    Ofta när jag tagit nya beslut så har dom i sin tur inneburit att jag fått nya möjligheter(och nya beslut att ta)så det är väl någor BRA.
    Tant Linda

    SvaraRadera
  2. Jag blir avis....mina kommentarer "fastnar" inte...

    SvaraRadera
  3. Undrens tid är inte förbi! Äntligen! Nu blir det fler kommentarer. Först: lyssna på tant Linda!

    SvaraRadera
  4. Mami: puss!

    Linda: Vi kan ju prata om det när ni kommer hit på besök i maj?! Kram!

    SvaraRadera