tisdag 28 juni 2011

det här med sömn

det är en konstig grej. jag har varit trött varenda dag nu i ungefär ett och ett halvt år. man skulle ju kunna tro att det är något fel på mej. det är det inte! jag är fullt frisk osv. jag har testat att sova 6, 7, 8, 9, 10 och 11 timmar. ändå trött. jag har testat att motionera. ändå trött. jag har för fan börjat med antidepressiva medel (nej, inte för depression) som i regel gör trötta personer piggare. men nej. men så... idag. denna kokheta dag då man inte kunnat göra annat än att ligga på soffan. (undantaget lite städning på förmiddagen) precis som de föregående 5 dagarna. idag har jag inte varit trött en minut. det har inte känts som att jag kommer att somna så fort jag sätter mej i en soffa och lutar huvudet bakåt. jag har gäspat kanske 3 gånger. och alltså, vadå, inatt vaknade jag klockan 2 av att halsfan gjorde ont och jag var tvungen att leta rätt på en ipren. sedan hade jag svårt att somna om. okej, jag gick och la mej halv tio men somnade säkert inte innan tio. vaknade pigg som en förbannad mört vid 9-klippet och har sedan dess varit det.

det är ju verkligen jättekonstigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar