onsdag 29 juni 2011

kattbajs-historien

en jag känner har en katt som inte för så länge sedan råkade ut för en hemsk olycka. stackaren släpades efter en bil och vad tvungen att genomgå ett antal operationer för att bli ihop-lappad igen. på grund av detta blev han ju föremål för omhändertagande princip dygnet runt. en av dessa kvabbande dagar fick han diarè.

det blev ju struligt, som man kan förstå. katten hade bandage och bajs blandat på kroppen, och sår som inte fick blötas. men liksom. bajs + sår = ingen bra kombo. meeen. den här katten + bad = fruktansvärd kombo. den här personen jag känner fick därför ett förfärligt sjå att få katten ren. det sprattlades och frästes och det hela slutade med att personen jag känner fick kattbajs i ansiktet. kattdiaré, för att vara mer precis.

och det roliga tar inte slut där. katten var inte heller så pigg på att bli torkad efter denna förnedring (för alla inblandade) - men torkas skulle det. under den här delen av teatern lyckas mannen i huset inte avhålla den alkoholiserade grannen som mitt i spektaklet vill komma in och prata och ge personen jag känner en starköl i present. och där sitter hon på golvet. svettig och halvnaken med kattbajs i ansiktet, och den skyldige sprattlande som en besatt; totalfokuserad på uppdraget INTE BLI TORKAD.

grannen pratar på och tycks inte lägga märke till cirkusen som pågår framför hennes fötter på golvet (!) tills hon har fått nog och går hem igen. det gillades.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar